Frågor om din webbeställning?

Kontakta oss via vår kundservice.


Ångerrätt och öppet köp 30 dagar – Returpolicy

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar, enligt Distansavtalslagen, från det att du tagit emot varan. Easy Room tillämpar generellt 30 dagar öppet köp. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Vid retur via Posten skall ett transportemballage användas. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska gå med i returen.

Vid ångerrätt står du som kund för returkostnader.


Hur får jag använda produkten?

Du får självklart försiktigt öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Upptäcker du fel i produkten ska det meddelas till vår kundservice inom 3 dagar från det att ni har mottagit produkten.

Om det är transportskada på förpackningen eller produkten ska det meddelas till vår kundservice inom 3 dagar från det att ni har mottagit leveransen.


Du kan returnera produkter direkt på webben.

Returformulär finns här->


Frakkostnad

Fraktpriserna vid beställning av kompletta badrum är 0 kr inom Stockholms län.

Vi förbehåller oss rätten att inte skicka varor utomlands.


Leverans

Våra leveranser sker av våra leverantörer. Hela ordern skickas i en och samma leverans.

Vid eventuella ändringar av leveransadress på en redan gjord beställning kontaktar ni vår kundservice.


Leveranstid

Normal leveranstid är 5-10 dagar, om vi inte klarar av att leverera inom den tiden hör vi av oss till dig snarast.


Reklamationer

Kontakta i första hand vår kundservice, du kan även reklamera produkter direkt på vår hemsida.

Returformulär finns här->

Vi garanterar att produkterna är felfria vid leverans. Om det är fel på produkten, skall du kontakta oss inom 3 dagar från det att ni har mottagit produkten för att ombesörja returfrakt, vid reklamationer betalar Easy Room frakten.

OBS! Vi tar inte emot reklamationer utan att du kontaktat oss innan du sänder tillbaka varan.

Vi följer Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer vid eventuell tvist.


Transportskador

Skadade paket anmäls till transportören. Det är viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat.

Om det är transportskada på förpackningen eller produkten ska det meddelas till vår kundservice inom 3 dagar från det att ni har mottagit leveransen.


Fellevererade varor

Har du fått fel varor i ditt paket ber vi dig att omgående kontakta kundservice.


Ej uthämtade varor/försändelser

Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst med 250:- inkl. moms.  Det tillkommer även en administrativ avgift med 250:-


Produktspecifikation

Vi reserveras oss för att text och bild kan vara fel i katalog, kampanjbilagor eller i webshopen. Vi reserverar oss för slutförsäljning, att varor kan ha utgått ur sortimentet och att produktändringar sker fortlöpande.


Betalning

Vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig smidiga sätt att betala i kassan. Det är ett enkelt
och säkert sätt att få de saker du vill ha när du vill ha dem.

Kort eller bankkonto

Med kort eller konto kan du betala dina köp snabbt, säkert och enkelt på tre olika sätt. Du kan ansluta både dina kort och
bankkonton till Klarna när du ska betala något för första gången, eller göra det i förväg via vår app med hjälp av BankID.
Klarna kommer ihåg dina uppgifter så att du kan handla och betala ännu smidigare nästa gång.
● Banköverföring
Betala med ditt bankkonto och godkänn köpet med BankID. Pengarna dras direkt utan någon registrering hos oss.
● Dras från bankkonto
Pengarna dras från ditt anslutna konto inom två bankdagar efter att ordern har skickats.
● Kort
Betala med valfritt kort. Pengarna reserveras direkt på kortet i samband med köpet.
Alla köp med kort eller bankkonto omfattas av Klarnas köparskydd.


Betala senare

● Betala inom 14 dagar. Prova sakerna i lugn och ro hemma och bestäm vad du vill behålla. Inga räntor eller
avgifter när du betalar i tid.
Alternativ
● Betala inom 14 dagar. Handla nu, prova hemma och betala bara för det du vill behålla. Inga räntor eller
avgifter när du betalar i tid.


Dela upp
● Delbetalningsplan
Betala enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer en månad går det bra och
du kan närsomhelst betala den resterande skulden.
● Flexibla delbetalningar
Betala ett minimibelopp varje månad. Du väljer själv om du vill betala minimibeloppet eller valfritt belopp över
minimibeloppet.
När du godkänts kan du hantera dina betalningar och få betalningspåminnelser i Klarna-appen.


Skaffa appen
Använd Klarna-appen för att se och hantera dina betalningar, rapportera returer och chatta dygnet runt med Klarnas
kundservice.


Avisering av din leverans sker normalt med SMS eller E-post.

Alla priser är SEK inklusive moms.

Frågor om din beställning?

Kontakta vår kundservice om du har frågor om din beställning.

Du kan också kontakta oss på kundservice@easyrom.se eller 0734645456 (kl 10-18). Kom ihåg att alltid ange ordernummer.

GDPR

25 maj 2018 träder en ny EU-förordning, GDPR (General Data Protection Regulation), i kraft och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen (PUL). GDPR innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla personuppgifter skärps, samtidigt som rättigheterna som konsument stärks. Därför har vi uppdaterat vår integritetspolicy. Läs vår Integritetspolicy här.

Easy Room AB

BOX 42098

126 14 Stockholm

Organisationsnummer: 559228-1637

VAT No: SE5592281637

Vi förbehåller oss rätten att skicka mail och SMS till kund. Det går när som helst att avregistrera sig från dessa listor.